De marketing van idealen

Gebundelde ervaring en wijsheid

Foto van Ineke van der Ouderaa

Ineke van der Ouderaa is veertig jaar werkzaam in het marketing vak. Eerst als marketeer van consumentenproducten en daarna als adviseur op het gebied van marketing, positionering, merken en communicatie. In 1993 was zij een van de oprichters van Positioneringsgroep, het eerste bureau in Nederland op het gebied van positioneringsmanagement. Momenteel werkt zij als zelfstandig adviseur.
Van der Ouderaa heeft ervaring opgedaan in de goede­doelenwereld als lid van de raad van toezicht van het Wereld Natuur Fonds en van de Nierstichting. Zij is momenteel lid van de raad van toezicht van CliniClowns en CareClowns, bestuurslid van Kinderfonds MAMAS en van Mensen met een Missie en lid van de raad van advies van fieldmarketingbureau Pepperminds. Als adviseur heeft Ineke van der Ouderaa voor alle mogelijke typen opdrachtgevers gewerkt. De laatste tien jaar lag het accent op het adviseren van non-profitorganisaties en goede doelen. Samen met Hans Geels is zij docent bij IF Academy.
www.inekevanderouderaa.nl
ineke@inekevanderouderaa.nl

Foto van Hans Geels

Hans Geels is ruim 25 jaar actief in de marketing van idealen. Hij begon zijn loopbaan bij de NCRV waar hij eindredacteur was van de jongerenclub Paperclip. In 1991 kwam hij in dienst van het Wereld Natuur Fonds waar hij als marketingmanager verantwoordelijk werd voor de Rangerclub en later voor alle marketing en communicatie van de natuurbeschermingsorganisatie. In 1999 werd hij gevraagd om projectleider te worden van een samenwerking tussen het Wereld Natuur Fonds en de Efteling. Samen met de projectleider van de Efteling was hij verantwoordelijk voor de realisatie van PandaDroom (opening 2002). Deze laatste opdracht combineerde Geels met het opzetten van de marketing van CliniClowns, waar hij in 2002 toetrad tot de directie en in 2006 tot algemeen directeur benoemd werd.
Met ingang van 1 april 2013 is Hans Geels directeur/bestuurder van de retailketen Dille & Kamille. Hij blijft via zijn adviesbureau Charity Clinic betrokken bij de marketing van idealen. Samen met Ineke van der Ouderaa is hij docent bij IF Academy.
www.charityclinic.nl
hans@charityclinic.nl